Browsed by
Tag: kommunikáció

Tűzszekerek

Tűzszekerek

/Chariots of Fire, 1981/

A Tűzszekerek című film 4 Oscar-díjat nyert remek alkotás az 1980-as évekből, de ez mit sem változtat azon, hogy a mai napig egy sokak által nagyon szeretett és sokszor látott film. A történet az 1924-es párizsi olimpiát idézi meg igaz történetre alapozva. A két főszereplő futó: Harold és Eric Angliát képviselik a  rangos eseményen.

Nemcsak a sikerért küzdenem, hanem annál sokkal nemesebb cél érdekében. Míg egyikük vallási dicsőséget kíván elérni az aranyéremmel, addig a másikuk a zsidó nép önbecsüléséért, elfogadtatásáért küzd. Ezekkel a mély érzésekkel és elvekkel áthatott versenyben a nézők is igazi részesei a történetnek, átérezve a feszültséget, szurkolást.

A film nemcsak a történet miatt érdemli meg, hogy a legjobb filmek közé soroljuk, hanem Vangelis katarzist kiváltó zenéje miatt is. Tiszta szívből ajánlom a filmet mindenkinek.

Julie & Julia – Két nő, egy recept

Julie & Julia – Két nő, egy recept

/Julie&Julia, 2009/

A Julie & Julia – Két nő egy recept című film talán leginkább azoknak fog tetszeni, akik szeretik a főzős filmeket, ami által szinte megéhezünk, annyira ízletesen elkészített ételeket látunk. Ugyanakkor a filmnek nem csak ez az erőssége.

A történet két szálon fut, két különböző helyen és időben. Míg Julia Child Franciaországba költözik férjével, akit munkája vezérel oda, addig Julie Amerikában éli mindennapjait íróként párjával. Azért, hogy Julia is hasznosnak érezze magát, míg férje politikai munkáját végzi, beiratkozik egy szakács iskolába, mert úgy gondolja, hogy az evés a társadalmi érintkezés egyik formája. A főzőtudományát egy könyvön keresztül mutatja be, ami Julie kezébe is kerül.

Julie épp alkotói válságban van, így hirtelen ötlettől vezérelve, valami újat, valami merészet szeretne alkotni, így elkezd blogot vezetni Julia könyvében leírt összes recept megvalósításáról. A két szál így kapcsolódik össze és válik színessé, még érdekesebbé.

Mind a két történet az önmegvalósításról, a problémamegoldásról szól, amiből a néző is könnyen meríthet.

 

 

Instant család

Instant család

/Instant Family, 2018/

Az Instant család egy szórakoztató vígjátéknak tűnő amerikai film, ami nem is áll messze a valóságtól, azzal a nagyon fontos kiegészítéssel, hogy nagyon is valós problémát és témát mutat be hitelesen.

A film főszereplői Ellie és Pete úgy döntenek, hogy örökbe fogadnak egy kisgyereket, így jelentkeznek is egy programba, mely sikeres elvégzését követően lehetőségük nyílik arra, hogy ténylegesen is magukhoz vegyenek egy gyermeket. Terveik szerint egy 5 év körüli csemetét szeretnének családjukba fogadni, azonban a gyermekekkel való találkozás során egy tinédzser lopja be magát a szívükbe, azonban neki van két kis tesója is.

A történet nagyon jól mutatja be az örökbefogadás rögös útját, ami olykor a kezdeti lelkesedés ellenére is nagyon nehéz folyamat mind a szülőknek, de még inkább azoknak a kis lurkóknak, akiknek újra meg kell tanulniuk bízni valakiben. A film remekül érzékenyít a téma elfogadása érdekében és közben szórakoztat is.

Jó szívvel ajánlom mindenkinek!

A kezdő

A kezdő

/The Intern, 2015/

A kezdő című film egy igazán szórakoztató vígjáték, főszerepben egy senior gyakornokkal.

A film egy nyugdíjas munkába állásáról, annak nehézségeiről és sikereiről szól. A történet nagyon jól mutatja be, hogy egy 70 év körüli férfinak mennyire más emlékei vannak a munkáról, mint a mai kor generációjának, gondolva itt a cybertérre, a szlengre, a munkakörülményekre. A kezdeti meglepetések ellenére nyugdíjas korú pályakezdőnk nagyon jól beilleszkedik a csapatba és nem csak ő tanul, de a többiek is tanulnak tőle.

A kezdő valójában rövid időn belül a vezető legfontosabb embere lesz, aki a tapasztalataival és tanácsaival az élet minden területén tudja segíteni társait, mindezt egy nagy adag humorral megspékelve. Film a tiszteletről, generációs különbségekről, tanulásról és önmegvalósításról. Igazi vasárnapi matiné.

Sérülés

Sérülés

/Concussion, 2015/

A Sérülés című film egy igaz történet alapján játszódó mozifilm. A Will Smith által alakított főszereplő egy törvényszéki patológus, aki kiváló szakértelemmel és rendkívül emberi módon nyúl “ügyfeleihez”.

A Sérülés egy amerikai focista boncolásával kezdődik, amely során kiderül, hogy mi lehet a halála és azt megelőző betegsége hátterében. Ez a tény azonban egy eset kapcsán még nem számít bizonyítottnak, ráadásul igen érzékenyen érinti az amerikai fociligát, így hiába a nagy felfedezés, ez nem tud napvilágot látni.

A történet nagyon élethűen mutatja be azt a helyzetet, amikor egy “jelentéktelen” orvos szava semmit sem ér, ha ezáltal veszélybe kerülhet egy biznisz és így rengeteg pénz; még akkor sem, ha sportolók élete kerül ezáltal veszélybe.

A film a kitartásról, elhivatottságról és az igazságról szól, annak minden veszélyével együtt.

BÚÉK

BÚÉK

/BÚÉK, 2018/

A BÚÉK című film egy magyar vígjáték, ami igazán szórakoztató és egyben elgondolkodtató is.

Ha valaki látta a Teljesen idegenek című olasz filmet, neki nem lesz nagy élmény a BÚÉK, mert az utolsó pár percet leszámítva, szinte teljesen megegyezik vele. Ettől függetlenül a film nagyon sok témát érint, és maga az ötlet, amibe bele van bújtatva, az továbbra is nagyon egyedi. A történet szerint egy baráti társaság együtt tölti a szilveszter estét, ahol belemennek, hogy mindenki kitegye a telefonját az asztalra és bárkinek jön üzenete, hívása, azt mindenki megosztja a többiekkel. A játék lényege, hogy vajon kinek milyen titkolni valója van a többiek, azaz a barátai előtt?

A hűtlenség, a tökéletes anyakép, a plátói szerelem és a másság témáján keresztül belelátunk mindenkinek az életébe, félelmébe.

Vajon mi igazán ismerjük a hozzánk közelállókat és vajon akkor is elfogadnánk őket, ha bármekkora titkot is fedne fel előttünk? Mindenkinek BÚÉK!

Nyitva

Nyitva

/Nyitva, 2018/

A Nyitva című film egy magyar romantikus vígjáték, ami most látható a mozikban.

A film egy párról és az ő párkapcsolati válságukról szól, amire különböző megoldásokat próbálnak találni. Fanni és Bálint, a főszereplők eleinte listát írnak arról, hogy mire figyeljen a másik, milyen szexuális igényeik lennének, amikkel a kapcsolatukba újra be tudnák hoznia  tüzet. Azonban kapnak egy tanácsot, miszerint próbálják ki a nyitott kapcsolatot, azaz szexuális igényeiket a hálószobán és akár a kapcsolaton kívül is elégítsék ki.

Ennek különböző módozatait tesztelve egyre inkább azt érzik, hogy elbizonytalanodnak a másik, iránta érzett szerelmében és felvetődik a kérdés, hogy ez vajon hova vezet?

A film egy viszonylag új keletű dolgot: a nyitott kapcsolatot pedzegeti, mindezt humorral és tabukat döntő őszinteséggel.

Vajon mi képesek lennénk elengedni párunkat annak érdekében, hogy újra visszataláljon hozzánk vagy ez a bizalom oly fokú megrengésével járna, hogy onnan már nincs visszaút, hiába adtunk és kaptunk zöld utat?

Keresés

Keresés

/Searching, 2018/

A Keresés című film egy thriller, amiben egy 16 éves lány eltűnt, az ő kereséséről szól a film.

A történet csavaros, nagyon modern kivitelezésben. A főszereplő apuka minden segítséget megad a nyomozóknak, hogy előkerítsék 16 éves lányát. A film a modern technológiát felhasználva mutatja be, milyen könnyen kideríthetjük, hogy szerettünket kik veszik körül, percek alatt elérjük őket és kereshetjük a nyomokat, ugyanakkor ebben a filmben ezek nagyon rejtélyesek és lassan kerülnek elő. Az egész film tulajdonképpen a neten zajlik, a nyomok keresése, a telefonhívások lebonyolítása, igazán modern.

A film nemcsak azért ajánlott, mert izgalmas, hanem azért is, mert megláthatjuk, hogy ki mit meg nem tenne, vagy éppen tenne gyermekéért és annak védelméért.

 

Remélem legközelebb sikerül meghalnod :)

Remélem legközelebb sikerül meghalnod :)

/Remélem legközelebb sikerül meghalnod :), 2018/

A Remélem legközelebb sikerül meghalnod 🙂 című magyar film első hallásra egy kegyetlen thrillerre emlékeztet. A valóság ennél árnyaltabb és sokkal életszerűbb.

A történet egy gimnázium tanulóiról és az egyik tanárukról szól eleinte, aztán sokkal inkább egy szerelmi szálat mutat be. A film hűen tükrözi az internet adta lehetőségeket, amikkel visszaélve könnyen kerülünk valaki olyannak a bizalmába, akinek a való életben, szemtől-szembe nem tudnánk.

A Remélem legközelebb sikerül meghalnod a végén egy :)-val egy igazán kegyetlen mondat, aminek a filmben nem is lenne akkora szerepe, ha nem ez lenne a film címe. Így viszont nagy nyomot hagy az emberben és igazi feszültséget keltve hívja fel a figyelmet a virtuális világ veszélyeire, könnyelműen tett kommentekre, postokra, amik akár egy ember életét is keresztbe törhetik.

Mi vajon tettünk már olyan megjegyzést a világhálón, amivel nagyon megbántottunk valakit? Belegondoltunk már abba, ha ezt mi kaptuk volna, nekünk hogy esne? A virtuális világnál nem tudatosul az emberben, de egy nyilvános komment olyan, mintha több száz, vagy akár ezer ember előtt mondanánk ki, legyen szó egy vitáról, egy kegyetlen megjegyzésről.

 

Végállomás: esküvő

Végállomás: esküvő

/Destination Wedding, 2018/

A Végállomás: esküvő című filmről azt gondolnánk, hogy egy tipikus romantikus vígjáték, ehhez  a gondolathoz a főszereplők is hozzásegítenek minket. Ugyanakkor a film mégsem egy szirupos történet, sokkal inkább egy görbe tükör.

A két főszereplő nem éppen boldog életet él, amit minden egyes mondatukkal, gesztusokkal ki is nyilvánítanak. Nemcsak az esküvőket utálják, de önmagukat és hamar kiderül, hogy egymást is. Két megcsömörlött ember találkozását mutatja be a film, akik nem a lehetőséget látják a megismerkedésükben, hanem annak problémáit; ezáltal bemutatva az egész gyerekkorukat, szülők felé érzett sérelmeiket, akiket hibáztatnak elcseszett életükért.

A film nem kimondottan pihentető, ugyanis a két főszereplőn kívül senki sem szólal meg a groteszk humorú mozifilmben, és mindemellett a párbeszédek magas intellektusúak és hosszúak.

A Végállomás: esküvő egy igazán elgondolkodtató, szellemes alkotás, érdemes megnézni, de csak akkor, ha nem vagyunk nagyon fáradtak! 🙂